Pravica do odpovedi in vračila
1.1 Kaj je pravica do preklica?
1.2 Začetek obdobja za razmislek
1.3 Kako lahko prekličete nakup?
1.4 Kdaj boste prejeli svoj denar nazaj?
1.5 Vrnitev naročila
1.6 Amortizacija
1.7 Izjeme od pravice do preklica.
1.1 Kaj je pravica do preklica?
Kot potrošnik imate pravico do odpovedi pogodbe (prek spleta). To pomeni, da lahko nakup prekličete v določenem obdobju, tako imenovanem "obdobju za razmislek". To obdobje je zakonsko določeno na 14 koledarskih dni, vendar vam ponujamo obdobje za razmislek v trajanju 30 koledarskih dni. Če to pravico izkoristite v tem obdobju, vam bomo zagotovili povračilo zneska nakupa, ki ustreza vrnjenim izdelkom. Če vrnete celotno naročilo, vam bomo povrnili tudi vse plačane stroške pošiljanja in transakcije. Pri delnem vračilu vam ne bomo povrnili stroškov pošiljanja in transakcijskih stroškov.
Upoštevajte, da pri pravici do preklica obstajajo izjeme, ki jih lahko preberete v poglavju 1.7 spodaj.
1.2 Začetek obdobja za razmislek
Obdobje za razmislek traja 30 koledarskih dni. To pomeni, da imate 30 koledarskih dni časa, da se odločite, ali je izdelek primeren za vas. Če želite izdelek vrniti, nas lahko o tem obvestite med obdobjem za razmislek, nato pa imate na voljo 14 koledarskih dni od trenutka obvestila, da nam paket vrnete.
Izdelek lahko vrnete tudi brez predhodnega obvestila, vendar je pomembno, da nam paket vrnete v obdobju za razmislek. Poskrbite, da boste povratnemu paketu dodali tudi izjavo, da želite izkoristiti pravico do odpovedi (na primer evropski vzorčni obrazec iz Priloge 1 spodaj).
Upoštevajte, da se 30-dnevni rok za razmislek začne šele po dnevu, ko prejmete izdelek. Če je vaše naročilo dostavljeno z več ločenimi pošiljkami, se obdobje za razmislek začne šele po dnevu prejema zadnje pošiljke. Če je bil paket dostavljen vašim sosedom, se obdobje za razmislek začne, če ste te sosede določili kot prejemnike.
1.3 Kako lahko prekličete nakup?
Po zakonu je obdobje za razmislek 14 koledarskih dni. Razumemo, da je težko sprejeti odločitev v 14 koledarskih dneh. Zato smo obdobje za razmislek podaljšali na 30 koledarskih dni. Zgoraj smo navedli, kdaj se začne teh 30 dni.
Nakup lahko prekličete tako, da nas o tem obvestite prek naslednjih možnosti:
- Obvestite nas po pošti ali telefonu;
- če nam pošljete izpolnjen obrazec evropskega vzorca (glejte Prilogo 1);
- vrnitvijo paketa s pisno izjavo, v kateri navedete, da se sklicujete na pravico do odpovedi (na primer evropski vzorčni obrazec).
(Najraje uporabljamo korak 1, saj je to za vas najenostavnejša možnost.)
Da bi izboljšali naše storitve, nas seveda zanima razlog, zakaj ste opustili nakup, vendar nam ga nikoli ne boste dolžni navesti.
1.4 Kdaj boste prejeli denar nazaj?
Trudimo se, da vam denar vrnemo v najkrajšem možnem času. To vedno storimo na način, na katerega ste prvotno plačali, in tega nikoli ne zaračunamo.
Denarna sredstva vam bomo vrnili najpozneje v 14 dneh po tem, ko ste nas obvestili o odpovedi. Vendar lahko z vračilom počakamo, dokler ne prejmemo izdelka nazaj ali dokler zadovoljivo ne dokažete, da je bil izdelek poslan, odvisno od tega, kaj je prej.
Upoštevajte, da lahko v primeru poškodbe izdelka odštejemo stroške amortizacije, več o tem si lahko preberete v nadaljevanju.
1.5 Vrnitev naročila
Izdelke morate vrniti v roku 30 koledarskih dni ali nam sporočiti, da želite to storiti. Če nas o vračilu obvestite v 30-dnevnem roku, imate od tega trenutka na voljo še 14 koledarskih dni, da nam paket vrnete. Naš naslov za vračilo je: Peizerweg 97, 9727 AJ Groningen. Stroške vračila žal krije stranka.
1.6 Amortizacija
Za uporabo izdelka v obdobju razmisleka ste odgovorni sami. Če izdelek v obdobju za razmislek poškodujete, vam lahko v določenih primerih zaračunamo popravilo ali čiščenje izdelka ali če izdelka ne moremo prodati kot novega. Vendar ste za amortizacijo izdelka odgovorni le, če je to posledica tega, da ste presegli to, kar je bilo potrebno za določitev njegove narave, lastnosti in delovanja.
1.7 Izjeme od pravice do odpovedi.
Obstajajo številne izjeme od pravice do preklica, in sicer:
izdelkov, ki so bili prodani zapečateni iz higienskih razlogov ali z vidika varovanja zdravja in katerih pečat ste po dostavi prelomili, ni mogoče vrniti;
enostavno reproduktibilnih diskov (DVD/CD) z avdio-video posnetki ali programsko opremo, katerih pečat je bil po dostavi prelomljen, ni mogoče vrniti.
V nadaljevanju je navedenih nekaj primerov za pojasnitev:
Primer 1: Naročili ste prehranska dopolnila in odstranili pečat. Ker je bil pečat odstranjen, vračilo ni več mogoče. Lahko pa ga vrnete, če je pečat še vedno na mestu in je nepoškodovan.
Primer 2: Kupili ste tubo zobne paste in odprli škatlo. Ko odprete pečat, da bi zobno pasto uporabili, izdelka ni več mogoče vrniti.
Primer 3: Kupite DVD ali CD z avdio ali video posnetki ali programsko opremo, vključno s pečatom. Takoj, ko ste pečat prelomili, vračilo ni več mogoče.
Primer 4: Kupite DVD za fitnes s pečatom. Takoj ko ste pečat prelomili, vračilo ni več mogoče.
PRILOGA 1: Evropski vzorčni obrazec za preklic
(ta obrazec izpolnite in vrnite samo, če želite odpovedati sporazum)
Na naslov:
[ ime podjetnika ]
[ geografski naslov podjetnika]
[ številka faksa podjetnika, če je na voljo ]
[ e-poštni naslov ali elektronski naslov podjetnika]
S tem* vas obveščam*, da preklicujem* našo pogodbo v zvezi z
izvajanju naslednje storitve: [navedba storitve]*
Naročeno dne*/prejeto dne* [datum naročila pri storitvah ali prejema pri izdelkih]
[ime in priimek potrošnika(-ov)]
[naslov potrošnika(-ov)]
[Podpis potrošnika/(-ov)] (samo če je ta obrazec predložen v papirni obliki)
* Podčrtajte tisto, kar se ne uporablja, ali dopolnite tisto, kar se uporablja.